diumenge, 14 de febrer del 2010

“La caixa” i telef´nica llancen a sitges la primera gran experiència de compras a espanya amb telèfons mòbils NFC i amb el sistema de pagament Visa

Contes a la Fragata

El projecte pilot, que durarà sis mesos, comptarà amb 1.500 usuaris i 500 comerços de Sitges, clients de "la Caixa" i de Telefónica, que es dotarà de les darreres tecnologies en mitjans de pagament.

La "tecnologia de proximitat" NFC permet realitzar compres amb només apropar el mòbil al terminal punt de venda, convertint la targeta SIM del telèfon en una cartera mòbil virtual, on es guarda la targeta bancària.

Visa aporta l'aplicació de pagament per mòbil i Samsung proporciona terminals d'última generació al projecte, en el qual també col·labora l'Ajuntament de Sitges.




Barcelona, 11 de febrer de 2010- "la Caixa" i Telefónica posen en marxa una experiència pionera a Espanya que permet realitzar compres mitjançant telèfons mòbils dotats de tecnologia NFC (Near Field Communication). Amb aquesta iniciativa, que compta amb la col·laboració de Visa, Samsung i l'Ajuntament de Sitges, els clients de "la Caixa" i de Telefónica podran realitzar les seves compres amb només apropar el mòbil al terminal punt de venda dels comerços. La targeta SIM (Subscriber Identity Module) del telèfon es converteix en una cartera mòbil virtual (cartera Movistar), amb capacitat per guardar múltiples targetes, i on l'usuari porta la seva targeta financera personalitzada i amb mesures de seguretat avançades.
Aquest projecte pilot innovador, denominat "Mobile Shopping. Sitges 2010", és el primer que es realitza a nivell europeu dins un escenari real amb un volum de participants tan elevat. En total, 1.500 persones i 500 comerços de Sitges col·laboraran durant sis mesos en aquesta iniciativa.
Per realitzar una compra, l'usuari només haurà d'aproximar el mòbil al terminal de punt de venda després que el comerciant hagi introduït l'import de la compra. Uns indicadors assenyalaran llavors que la lectura ha estat correcta i el visor del terminal reflectirà que l'operació ha estat acceptada. Opcionalment, el client pot sol·licitar una còpia de l'operació.


L'objectiu d'aquesta experiència pilot és fomentar i desenvolupar les compres amb mòbil dins un escenari real com Sitges, una ciutat amb una intensa activitat comercial, on es podrà analitzar i determinar quina és la millor experiència d'usuari i validar el model de servei entre tots els actors participants. L'ús de la tecnologia NFC permetrà als seus usuaris una major comoditat i rapidesa en la compra, facilitat d'ús i coneixement de les operacions realitzades de manera instantània, així com immediatesa a l'hora de sol·licitar o renovar la targeta bancària. En definitiva, a través de la cartera Movistar, que incorpora la targeta financera i el detall de les operacions realitzades, el client gestionarà totes les seves compres.
Aposta per a la innovació

Amb aquesta iniciativa, "la Caixa" i Telefónica, amb la col·laboració de Visa, aposten per la innovació i una estratègia de servei de qualitat i diferencial als seus clients, liderant la innovació bancària amb l'ús de les noves tecnologies i impulsant noves iniciatives de la societat de la informació.

Per a la realització d'aquesta experiència Telefónica ha desenvolupat la cartera Movistar que permet a l'usuari gestionar totes les seves targetes al mòbil i seleccionar la seva targeta bancària a l'hora de comprar. D'altra banda, proveeix la plataforma NFC amb capacitats per a la gestió del cicle de vida de les targetes (emissió, activació, utilització i anul·lació) de forma remota i en temps real utilitzant tecnologia OTA (Over-The-Air). Aquesta tecnologia ha estat desenvolupada per poder desplegar-se de manera homogènia a tots els mercats en els quals opera Telefónica.

Per la seva part, "la Caixa", presidida per Isidre Fainé i dirigida per Joan Maria Nin, es converteix en la primera entitat financera que posa en marxa un sistema de pagament "contactless" dins un escenari real a gran escala, utilitzant el sistema NFC. "la Caixa" serà l'entitat emissora d'una targeta VISA que es col·locarà en la SIM del mòbil dels participants en la prova pilot i que oferirà els mateixos serveis que el client ja té amb les seves targetes: forma de pagament i serveis associats com a CaixaProtect. "la Caixa" també gestionarà els Terminals Punt de Venda (TPV) que els comerciants utilitzaran per acceptar el pagament amb el mòbil.
Actualment, "la Caixa" ocupa una posició de lideratge internacional dins de la investigació i el desenvolupament de noves tecnologies al sector financer: l'entitat presideix el grup de treball internacional sobre pagaments amb tecnologia NFC creat pel Mobey Forum, l'organisme que agrupa operadores, entitats financeres i fabricants de mòbils. L'aposta de "la Caixa" per la innovació l'ha convertit en la primera entitat financera en banca mòbil del món. Segons dades de Nielsen Netratings, "la Caixa" és líder a Espanya amb una quota de mercat superior al 52%, la més elevada que una entitat financera té al món, i més d'1,4 milions d'usuaris.





Visa col·labora aportant la seva aplicació de pagament per mòbil d'acceptació global, com una mostra més del seu lideratge en la innovació dels mitjans de pagament. Visa aposta per la creació de nous productes i serveis de valor afegit, més eficients i segurs que els diners en efectiu, per a benefici de consumidors, comerciants i entitats financeres.

Samsung és el proveïdor dels terminals mòbils NFC que utilitzaran els participants en aquesta prova pilot. Samsung s'ha consolidat com el principal fabricant de telèfons mòbils a nivell mundial i és l'únic que té a dia d'avui un terminal mòbil NFC full compliant al mercat. Aquesta col·laboració reflecteix clarament la vocació de la companyia per continuar apostant per la innovació com el principal factor diferencial per reforçar la posició de lideratge en un entorn tan summament competitiu com el de les telecomunicacions.

Gemalto és el proveïdor de la plataforma de servei NFC i de les targetes SIM.

L'Ajuntament de Sitges ha posat a disposició de la iniciativa totes les facilitats requerides tant per Telefónica com per "la Caixa", per tal de que aquesta prova pilot sigui tot un èxit. Sitges té les característiques idònies per dur a terme una experiència d'aquest tipus, amb prop de 30.000 habitants, una intensa activitat comercial, i està posicionada com una ciutat pionera, innovadora i reconeguda turísticament tant a nivell nacional com internacional.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada